Kender I det, at den ene længes efter mere nærhed, mens den anden får brug for afstand?
At samtalen bliver intens eller lukker helt.
At I begge ønsker tryghed, men ender med at gøre hinanden utrygge.
Det handler ofte om tilknytning i parforhold.
Tilknytning handler om, hvordan vi søger tryghed, når noget bliver sårbart mellem os.
Den positive intention er at passe på relationen, men adfærden kan ende med at skabe afstand.
Når I forstår jeres tilknytningsmønstre i parforhold, begynder I at forstå, hvorfor det gør så ondt. Herfra kan I ændre jeres adfærd, så den flettes rart og fint ind i den positive intention.
I parterapi arbejder vi netop med at forstå de mønstre, der opstår mellem jer, så I kan skabe mere tryghed og kontakt i relationen.